Uncategorized @lv

Pētījums: kāpēc japāņu autiņbiksītes ir tik populāras?

Tyrimas: kodėl japoniškos sauskelnės tokios populiarios?

Japāna ir viena no pasaules bagātākajām un attīstītākajām valstīm, kas ir pazīstama arī ar savu unikālo pieeju bērnu audzināšanai. Tā mudina bērnus būt zinātkāriem, pilnvērtīgi iekļauties sabiedrībā un jau no mazotnes iepazīt pasauli. Tradicionāli ir arī uzturēt ciešas attiecības ar māti: pirmos dzīves gadus tieši viņa, nevis vecāki vai vecvecāki, ikdienā rūpējas par bērnu. Pastāv arī ļoti spēcīga fiziska un garīga saikne: māte visur nēsā bērnu līdzi (ratiņos vai nēsātavā) un, lai mazinātu stresu, pieskaras bērnam pie sevis.

Šīs vērtības atspoguļojas arī japāņu bērnu precēs: tām jānodrošina bērnam pilnīgs komforts un jāļauj netraucēti iepazīt apkārtējo pasauli. Mūsu pētījuma galvenais mērķis ir iepazīstināt jūs ar Japānas autiņbiksīšu ražotājiem, to produktiem un autiņbiksīšu tirgu kopumā.

Pēdējos gados šis japāņu ražojums ir kļuvis ļoti populārs visā pasaulē, pateicoties tā izcilajai kvalitātei: daudzi vecāki apgalvo, ka japāņu autiņbiksītes ir daudz izturīgākas, ērtākas un patīkamākas valkāšanai nekā līdzīgi Eiropā vai ASV ražoti izstrādājumi.

Citiem vārdiem sakot, mēs nekļūdītos, ja teiktu, ka japāņu kvalitāte vai ražots Japānā ir īpašības, kas nodrošina zīmola prestižu un lielisku patērētāju pieredzi. Lai gan paši autiņbiksīšu ražotāji to neuzsver, japāņu zīmoliem ir lieliska reputācija pircēju vidū, kas balstās uz kolēģu ieteikumiem, personīgo pieredzi utt.

Japāņu autiņbiksīšu galvenās iezīmes, kas padara tās unikālas šajā tirgū, ir šādas:

  • Saskaņā ar 2018. Saskaņā ar pētījuma datiem pat 14,3 % no ASV dzīvojošajiem bērniem vecumā līdz 4 gadiem ir bijušas ar ādu saistītas alerģijas. Jāatzīmē, ka ASV ražotajām autiņbiksītēm bieži vien nav antialerģisku īpašību.
  • Japāņu ražotāji ļoti nopietni izturas pret autiņbiksīšu izmēru noteikšanu – tās tiek izgatavotas atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām. Tā kā zīdaiņiem ir dažādas formas un auguma proporcijas, autiņbiksīšu dizains ir izstrādāts tā, lai pielāgotos jebkurai ķermeņa formai.
  • Lai gan uzsvars tiek likts uz dabiskumu, nav aizmirsts arī par augstajām tehnoloģijām. Japāņu ražotāji izstrādā autiņbiksītes, kas ir pat patentētas ar unikālām sistēmām, kuras nodrošina šķidruma necaurlaidību un lielisku izdalījumu uzsūkšanos.

Šo unikālo īpašību dēļ japāņu bērnu autiņbiksītes parasti maksā nedaudz dārgāk nekā parastās autiņbiksītes, tāpēc tās ir paredzētas ģimenēm ar lielākiem ienākumiem (vidusslāņa vai augstākās klases). Tomēr ir vērts atzīmēt, ka pat šajā nišā cenas ir atšķirīgas: jūs varat atrast produktus par mērenu cenu (piemēram, Mamy Poko) un augstākās kvalitātes produktus (piemēram, Moony Natural).

Japāna ieņem 5. vietu pēc gada ieņēmumiem autiņbiksīšu tirgū, atpaliekot no Ķīnas, ASV, Indijas un Brazīlijas.

Interesanti, ka japāņu autiņbiksītes ir ļoti populāras Ķīnā, un tikai uz šo valsti tās eksportē līdz pat 70 % no kopējā eksporta apjoma. Tiek uzskatīts, ka pieprasījumu pēc japāņu produktiem veicina sociālā ģimenes politika, kurā vecāki cenšas savam vienīgajam bērnam dot vislabāko un kvalitatīvāko. Arī Ķīnā vecāki ne vienmēr uzticas vietējiem ražotājiem, kuru produkti, izplatot tos vietējā tirgū, nav tik kvalitatīvi. Tā kā Japānas autiņbiksītes ir ļoti populāras, arī Ķīnā ir daudz viltotu autiņbiksīšu.

Japānas tirgus līderis, kas pēdējā laikā vēlas konkurēt ar tādiem pasaulslaveniem zīmoliem kā P&G un Kimberly-Clark. Panākuma gadījumā Unicharm kļūs par vienu no TOP3 autiņbiksīšu ražotājiem pasaulē.Unicharm ir higiēnas preču uzņēmums, kas dibināts 1974. gadā. Drīz vien tas kļuva ļoti populārs visā Āzijas reģionā. Starp populārākajām masveidā ražotajām autiņbiksītēm Unicharm ražo Mēs Poko un Moony. Salīdzinot ar citiem eksporta reģioniem, šie zīmoli ir vispopulārākie Rietumu pasaulē. Mamy Poko ir vidēji dārgas autiņbiksītes, kas tiek uzskatītas par pieejamāku kategoriju nekā Moony. Iespējams, tāpēc tās ir populāras jaunattīstības valstīs – piemēram, tās bija pirmās japāņu autiņbiksītes Indijas tirgū. Papildus parastā dizaina līnijai Mamy Poko ir pieejams arī ar Disney varoņiem.

Moony ir autiņbiksīšu zīmols, kas tiek iedalīts vairākos segmentos (parastās autiņbiksītes, kas izgatavotas no organiskiem materiāliem, un dārgākās dabīgās autiņbiksītes, kas izgatavotas no augstākās kvalitātes kokvilnas un dabīgām smaržvielām). Moony tiek uzskatītas par ideālām autiņbiksītēm tiem, kas vēlas vislabāko līdzsvaru starp gaisa caurlaidību un izdalījumu uzsūkšanos. Turklāt visām Moony autiņbiksītēm ir Air Silky slānis, kas darbojas divējādi: tas nodrošina maigu sajūtu un aizsargā pret alerģijām.

Uzņēmums tika dibināts 1887. gadā. Sākotnēji uzņēmums Kao Corporation bija dažādu kosmētikas produktu ražotājs, bet tagad tas ir plaši pazīstams arī autiņbiksīšu tirgū.

Šī uzņēmuma ražotāsmersijas ir ļoti populāras Japānā un pārējā Āzijā. Pēdējos gados pieprasījums Ķīnā ir strauji audzis, pārņemot Kao vadību no P&G, kas savulaik bija tirgus līderis, uz japāņu autiņbiksīšu popularitātes rēķina.Merries japāņu autiņbiksītes ir tirgū pazīstamas ar savu lielisko gaisa caurlaidību un ir ļoti ieteicamas mazuļiem ar ādas alerģijām (tikai 48 % no autiņbiksīšu kopējā tilpuma nonāk saskarē ar ādu). Šīs autiņbiksītes ir veidotas tā, lai izdalījumi nonāktu absorbējošajā slānī un nenonāktu tiešā saskarē ar ādu. Šis zīmols ir ļoti populārs arī Japānas pircēju vidū, taču tas ir diezgan iecienīts arī ārzemēs.

Uzņēmuma, kas dibināts 1873. gadā, galvenais produkts ir papīrs (salvetes, tualetes papīrs utt.). Grupai pieder arī Nepia, kas ir viens no Japānā pazīstamākajiem tualetes papīra zīmoliem, bet tās ražotās autiņbiksītes Whito un Genki! ir tikpat populāras, pateicoties ekskluzīvajai trīskāršās ventilācijas kategorijai, kas citur nav pieejama. Produkts ir mērenāku cenu autiņbiksīšu kategorijā, un tā mērķauditorija ir aktīvi un rotaļīgi bērni. Šīs īpašības atspoguļojas arī autiņbiksīšu dizainā: tām ir īpaši mīkstas, bet stingras uzlīmes, kas nodrošina ērtu kustību, un zīmola simbols ir tradicionālais multfilmas varonis Anpanpanpan un viņa draugs Melon Panna.

Lai gan Japānas tirgus vietējiem ražotājiem ir spēcīgs un konkurētspējīgs, arvien lielāku popularitāti gūst arī ārvalstu zīmolu franšīzes. Piemēram, Japānā izplatītās autiņbiksītes Pampers (amerikāņu uzņēmuma P&G produkts) šajā valstī tiek ražotas pēc pavisam citiem standartiem nekā Rietumos (t. i., Japānā ražotās autiņbiksītes ir paredzētas tikai Japānas tirgum). Tā kā dominē vieglas un elpojošas autiņbiksītes, japāņu Pampers versija ir daudz plānāka un elastīgāka nekā Rietumu pasaulē.

Kad ap 1970. gadu P&G ienāca Japānas tirgū, tā sākotnēji pārdeva parastās Pampers autiņbiksītes. Tomēr pēc kāda laika tie kļuva nepopulāri tieši to smaguma un neērtības dēļ, salīdzinot ar vietējiem produktiem. Arī importētās autiņbiksītes maksā daudz dārgāk. Zemā kvalitāte un neatbilstošā cena lika mainīt ražošanas stratēģiju, lai konkurētu ar Japānas ražotājiem. Šķiet, ka tas ir izdevies – šodien Pampers ir starp 5-6 populārākajiem autiņbiksīšu zīmoliem Japānā.

Lai gan japāņu autiņbiksītes joprojām ir ļoti populāras un iecienītas vecāku un bērnu vidū visā pasaulē, to tirgus izaugsme pašlaik nedaudz samazinās (aptuveni -0,8 % gadā (2016-2019). Viens no iespējamiem iemesliem ir Japānas autiņbiksīšu cenu samazināšanās. Piemēram, kopš 2012. gada Japānas autiņbiksīšu vidējā vienības cena ir samazinājusies pat par 9 % (sk. tabulu zemāk). Turklāt tiek prognozēts, ka Japānas autiņbiksīšu tirgus tuvākajā nākotnē pieaugs, jau 2022. gadā sasniedzot -0,7 %. Tas var nozīmēt, ka autiņbiksīšu cenu izmaiņas ilgtermiņā atmaksāsies un palīdzēs tirgum augt vēl straujāk.

Kopsavilkums:

Japāņu autiņbiksītes ir augstākās kvalitātes produkts, kas ir ļoti populārs un pieejams masveida patēriņam. Japāņu autiņbiksīšu mērķauditorijai ir plašs zīmolu klāsts, un katram no tiem ir unikālas īpašības. Tāpēc šīs autiņbiksītes ir piemērotas bērniem ar dažādām vajadzībām, kuri nevar valkāt parastās masveidā ražotās autiņbiksītes: tās var pielāgot alerģijām, nestandarta ķermeņa formām vai ļoti kustīgiem mazuļiem.

Avoti:

  1. https://wow-j.com/en/Allguides/other/shopping/02007_en/
  2. https://sightseeandsushi.com/baby-diapers-in-japan-guide/
  3. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  4. https://www.nonwovens-industry.com/issues/2019-06/view_far-east-report/diaper-market-in-japan/
  5. https://www.statista.com/outlook/80050000/121/baby-diapers/japan
  6. http://itisapieceofcake2011.blogspot.com/2017/08/6-popular-japanese-baby-diaper-brands.html
  7. http://baabaa.ca/why-japanese-diapers/
  8. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  9. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  10. http://www.unicharm.co.jp/english/recruit/field/world/index.html
  11. https://www.kao.com/global/en/news/business-finance/2018/20180518-001/
  12. http://japan-product.com/ads/kao-corporation/
  13. https://www.reuters.com/article/us-kao-china-diapers/no-rash-moves-kao-aims-to-bolster-made-in-japan-cachet-in-china-diaper-market-idUSKCN1UR5XN
  14. https://www.nytimes.com/1993/10/03/business/viewpoints-don-t-sell-thick-diapers-in-tokyo.html
  15. https://www.philstar.com/lifestyle/health-and-family/2017/07/24/1721106/and-now-nappies-make-babies-and-mommies-really-happy
  16. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  17. https://bestlivingjapan.com/guide-baby-diapers-japan/?fbclid=IwAR1DpMrpuAp4N0iqmA2bZLxeD2q4ddHBKk2Yce-wEvchYih0API7S7-c-kY
  18. https://babebubble.com/diaper-brands-battle-who-would-stand-out-in-diaper-challenges-moony-v-s-goo-n-v-s-whito-v-s-merries/
  19. https://www.mamypoko.co.in/about-mamypoko
  20. http://genki-project.jp/pc/product/overseas.html
  21. https://www.statista.com/statistics/700351/skin-allergies-among-us-kids-by-age/
  22. https://www.goondiaper.com/pages/product-line-up
  23. https://www.delfi.lt/seima/idomu/vaiku-auklejimas-pagal-japonus-niekada-nekelia-balso-o-nepasitenkinima-parodo-zvilgsniu.d?id=79422887#/
  24. http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-72029/straipsnis/Kaip-vaikus-augina-japonai-Populiari-metodika-pagal-amziu-dvieju-skirtingu-tipu-darzeliai-grieztos-taisykles-nuo-6-m-ir-kaip-vaikams-atrenka-zaislus
  25. https://brightside.me/wonder-places/5-upbringing-rules-from-japanese-parents-we-want-to-adopt-663860/
  26. https://time.com/3959168/how-to-parent-like-the-japanese-do/
  27. https://savvytokyo.com/japanese-way-disciplining-children/
  28. https://cupofjo.com/2013/07/10-surprising-things-about-parenting-in-japan/
  29. https://sg.theasianparent.com/japanese-parenting-culture